Kussens en kalkoen - Reisverslag uit Lund, Zweden van Rachel Huissteden - WaarBenJij.nu Kussens en kalkoen - Reisverslag uit Lund, Zweden van Rachel Huissteden - WaarBenJij.nu

Kussens en kalkoen

Door: rachelvanhuissteden

Blijf op de hoogte en volg Rachel

30 November 2010 | Zweden, Lund

Even een korte update om jullie wat foto's te laten zien met de sneeuw waarmee wij al een week te dealen hebben!:)

Afgelpen week mijn eerste thanksgiving gevierd. Op z'n Amerikaans; veel, heel veel, eten en een kalkoen uit de oven.
Ook heb ik afgelopen zaterdag een kussengevecht gedaan op het plein in de stad. een Flash mob wordt dat genoemd. Dat gebeurd in meerdere steden en dit keer werd het georganiseerd door de ESN (erasmus student network) voor de studenten hier. Via facebook werd iedereen op de hoogte gesteld. De bedoeling: om 13.00 op het plein verzamelen met een kussen en die ergens verborgen houden. Op een gegeven moment beginnen de organisatoren een kussengevecht wat het teken is om mee te doen! Geweldig! Ineens 200 studenten die op elkaar afrennen die dreigend een kussen boven hun hoofd houden. Ik heb moeten huilen van het lachen. De sneeuw en het live-bandje wat speelde maakte het helemaal af!
Ook is hier offcieel de kerst begonnen, afgelopen zondag. Om 16.00 werden de lampjes in de kerstboom bij het AF-gebouw (een belangrijk gebouw van de uni) ontstoken. Wij dachten hier even een kijkje te nemen....Nou het schijnt dus een big happening te zijn hier. Honderden mensen, een raar orkestje en een praatje van de burgemeester en dat allemnaal voor een paar lampjes in een kale boom! Maar eerlijk is eerlijk, het heeft wel enorm veel sfeer met al die kerstlichtjes hier. Doordat ze hier geen Sinterklaas hebben wordt er al druk toegeleefd naar kerst en word je doodgegooid met kerstliedjes! En toch blijf ik het hier leuk vinden:)

Foto's:http://picasaweb.google.com/107925884149674497106/Zweden602#

Video van de Flash mob. Misschien zien jullie mij ook wel genadeloos toeslaan. ik heb een donkerblauwe jas en een zwarte muts en een wit kussen. Ik heb mezelf nog niet kunnen ontdekken helaas:)
http://www.youtube.com/watch?v=gPxPl20o7zY

(Ik heb ook een eigen video gemaakt maar die kan ik niet op mijn site zetten)

Lees ook deze: (= in hett engels)http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=sv&tl=en&u=http%3A%2F%2Flundagard.se%2F2010%2F11%2F28%2Fhundratals-slogs-med-kuddar-pa-stortorget%2F


Pussar Rachel, die vanaf haar allerlaatste maandje in Lund is ingegaan!

  • 30 November 2010 - 18:47

    Jolein:

    Raag Raag Raag wat GAAAAAAAF! :D

    Ik zou dat ook wel mee willen maken, zo'n kussengevecht. Ben jaloers op je!

    Kusjes Jolein

  • 30 November 2010 - 20:15

    Oma , :

    wij hebben ook sneeuw !!!
    maar niet zoveel nog .wel koud ,vooral door de wind , en dat dat kussengevecht .. moet je dan je moede hoofd s`nachts op dat natte kussen leggen? ik heb je denk ik wel gevonden op de foto . nou jo`het ga je goed de laatste weken in Zweden , we zullen aan je denken Zaterdagavond als we sinterlazen bij Monique en Arjen ,maar we denken wel vaker aan je hoor , dag Rachel lieve groet ,oma en opa .

  • 01 December 2010 - 12:00

    Herman:

    Zo'n kussengevecht mag je ook wel in Nederland organiseren. Op de Dam in Amsterdam, dat lijkt me wel wat.


  • 01 December 2010 - 18:14

    Marjolein:

    geweldig zo'n flashmob.
    dikke pret dat kun je zo zien.
    je zal zweden gaan missen volgende maand als je terug 'moet'.
    geniet van je laatste weken!!

  • 05 December 2010 - 12:33

    Francine:

    oeew wat leuk,
    ik zou ook echt heel graag zoo'n kussengevecht willen doen ;)

    Kuss

  • 11 December 2010 - 16:38

    Sanne:

    Oooh sorry, ik lees het nu pas, maar wat een leuk verhaaltje, volgens mij is de winter in Lund dikke pret! Ik hoop dat als ik met Pap langs kom, dat we dan nog even kunnen mee genieten!!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2017

Tarantulas en Bolivia

29 Oktober 2017

Sweaty Carribean

04 Oktober 2017

Bogota, Medellin, Guatape, Jardin, Manizales

25 September 2017

Bienvenida en Colombia!

25 December 2010

Kerst, kerst en kerst
Rachel

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 18832

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: