Hippies en school - Reisverslag uit Lund, Zweden van Rachel Huissteden - WaarBenJij.nu Hippies en school - Reisverslag uit Lund, Zweden van Rachel Huissteden - WaarBenJij.nu

Hippies en school

Door: rachelvanhuissteden

Blijf op de hoogte en volg Rachel

15 November 2010 | Zweden, Lund

Goedeavond allemaaal!

Sinds er volgens mij niet meer echt veel gelezen wordt ga ik me deze keer de tijd en moeite besparen een heel lang verhaal te schrijven!:)

De afgelopen twee weken zijn weer lekker volgepropt geweest met van alles en nog wat. Maar dit keer meer met school. Sinds vandaag is mijn laatste course ook offcieel begonnen: Culture, education and communication in Scandinavia. Tot mijn verbazing 2 goede vriendinnetjes in mijn klas, een gepensioneerde docent alla hippietype, en bijna dagelijks school met echte discussies en presentaties.

De Zweedse les gaat heel gezellig ook door! Erg leuk om met zijn allen over voorzetesels te praten en over kamerinrichtingen. (Want ja, zo ver zijn we al!) Begin december heb ik mijn mondelinge examen, halverwege mijn schriftelijke examen!

Verder heb ik nog veel samen gegeten, gefeest, gedronken, gebakken gepraat, gezongen, gedanst, gelachen, ge-spelletjes-speelt (?:)) en gesport met al mijn lieve vrienden hier! (Filmtip voor de liefhebber van '60 rockmuziek en zwartgallige humor, de film 'The boat that rocked' vond ik geweldig om te zien!)

Nu lekker op tijd in mn bedje naar weer een uurtje Zweeds zweten met 30 man tegelijk (het blijft een van de vreemdste dingen voor mij: een Zweedse sportgodin die in het Zweeds allerlei dingen zegt, waarvan ik af en toe lichaamsdelen, nummers en 'laatste' kan onderscheiden. 30 mensen doen dit dan al hijgend en puffend na)

De rest van de week weer naar school en vrijdag finally mijn eerste echte sittning (= heus 3 gangen diner, in chique stijl. Een typisch onderdeel van de studentennations hier)

Veel liefs, Rachel




  • 15 November 2010 - 21:33

    Lianne:

    Racheeeel!:)

    Culture, education and communication klinkt interessant! En in hippiestijl al helemaal leuk, haha! Is het ook inderdaad een leuk vak? Wat leuk dat de Zweedse les ook zo goed opschiet! Leuk is dat om te merken als je al hele gesprekken kunt voeren in een andere taal! Ik wil wel wat lesjes Zweeds van je als je weer in Nederland bent, haha. Alvast veel plezier met je sittning en succes met de studie.

    Liefs

  • 16 November 2010 - 06:01

    Jolein:

    Hoi lieve Raag!!

    Die laatste cursus ga je vast goed afronden. Misschien moet je je carnavalsfoto aan je docent laten zien: jaja ik kan ook hippie zijn! ;)

    Dat sporten klinkt een beetje hetzelfde als bommen, bewegen op muziek. Klopt dat? Jeej!

    Kusjes Jolein

  • 16 November 2010 - 18:08

    Oma ,:

    ik hoop dat je weet dat we je echt niet vergeten en al je brieven lezen , ik sta iedere keer weer versteld van wat je allemaal doet en beleeft.en dan ook nog je cursus en schoolwerk .is Zweeds moeilijker dan Engels ?en al die maaltijden die je klaar maakt of samen maakt , het lijkt me wel fijn om volgend voorjaar dat Zweedse eten te proeven, of is het niet zoveel anders dan hier . wij hebben net boerenkool gegeten heb je dat daar ook ?
    Het is hier vandaag mooi weer geweest eindelijk weer eens een zonnige dag ,en heeft het bij jullie al echt gesneeuwd ?ik zag dat op ons weerbericht in de krant ,wij maken het beiden goed , opa doet veel oefeningen om weer wat sterker te worden ,het gaat gelukkig beter met z`n rug . nou jo`lieve groeten van ons .

  • 16 November 2010 - 18:50

    Mo:

    Zoo sinds tijden lees ik weer eens je updates hier (A) Tsja meestal hoor ik alles toch nog steeds in real life, haha :D
    Ben nog steeds blij als je weer terug bent. Mis je echt man! Is zooo anders zonder jou :(
    Kuss

  • 16 November 2010 - 20:12

    Rachel Van Huissteden:

    Hee opa en oma,
    Nou weet je, ik begreep van mama dat er wel naar mij gevraagd werd. Maar aangezien de reacties naar mij toe een beetje uit bleven had ik het idee dat ik die verhalen af en toe meer voor mezelf schreef. Maar leuk om te zien dat dat niet zo is!

    Het heeft hier nog niet gesneeuwd. Nou ja, ik heb een keertje natte sneeuw gezien (eind oktober) en het schijnt soms s'nachts ook kort te sneeuwen. Vanaf volgende week worden er voor een langere tijd koudere temparaturen voorspeld, dus wie weet wie weet!

  • 17 November 2010 - 12:47

    MA3:

    Hoi lieverd,

    Mensen lezen je stukken wel, maar reageren niet altijd. En zeker voor jou niet vaak genoeg. We skypen binnenkort??

    Groet je MA3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2017

Tarantulas en Bolivia

29 Oktober 2017

Sweaty Carribean

04 Oktober 2017

Bogota, Medellin, Guatape, Jardin, Manizales

25 September 2017

Bienvenida en Colombia!

25 December 2010

Kerst, kerst en kerst
Rachel

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 18825

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: