Mijn nieuwe contactgegevens - Reisverslag uit Lund, Zweden van Rachel Huissteden - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe contactgegevens - Reisverslag uit Lund, Zweden van Rachel Huissteden - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe contactgegevens

Door: rachelvanhuissteden

Blijf op de hoogte en volg Rachel

18 Augustus 2010 | Zweden, Lund

Het is nog niet zo lang geleden dat ik mijn laatste verslagje heb geschreven, maar aangezien ik nieuwe contactgegevens heb, leek het mij wel handig die even op de site te zetten....en tsjaa als ik dan toch bezig ben kan ik gelijk vertellen wat ik hier nu allemaal heb meegemaakt:)

Mijn adres was tot voor kort ook voor mij een beetje onduidelijk, maar nu begrijp ik het:
Rachel van Huissteden
Tunavägen 39E,
kamernummer 532
223 63 Lund, Zweden (of Sverige natuurlijk)

Ik heb nu ook een Zweeds nummer: 076-4089676. Ik denk dat daar nog een paar nullen en een landnummer (Zweden is 46) voor moeten willen jullie via dat nummer contact met mij opnemen. Houd er wel rekening mee dat dit nummer een pre-paid nummer is en ik dus niet beschik over veel beltegoed) Ik ben dus NIET meer bereikbaar op mijn Nederlandse nummer!

Ik weet mijn roosters ondertussen ook al een beetje:
1.eind augustus - eind oktober: Gender, social change and modernity
2.half september - eind oktober: Swedish social policy
3. november - halverwege december: Scandinavian models of equality
4.halverwege november - halverwege december: Education, language and communication

Met dit rooster zou ik op 17 december al klaar zijn! Ik weet niet of dat in praktijk ook echt zo zal zijn, want misschien moet ik daarna nog wel toetsen maken of inleveren!

Daarnaast kan ik ook Zweedse les volgen.

Maar eerst wat over de afgelopen dagen:

Zaterdag: Op zaterdag ben ik met de Amerikaan, Matthew, naar de Ikea geweest. Ik moest namelijk klerenhagers hebben, en die schijnen ze allen bij Ikea voor een normale prijs te verkopen. We zijn er heen gegaan met de trein, maar zijn bij de verkeerde halte uitgestapt. Na een extra omreis met de bus, konden we uiteindelijk toch die grote blauwe winkel vinden. Een tip; ga nooit op een regenachtige zaterdagmiddag rond lunchtijd naar en Zweedse Ikea. Beeld je een drukke dag in in de Nederlandse Ikea, vermenigvuldig dat met 3 en je hebt een gemiddelde zaterdag in de Zweedse Ikea.
Mijn klerenhangers heb ik uiteindelijk wel kunnen vinden:)

Zondag&Maandag: eigenlijk niet zoveel gedaan. Het regent hier veel en dus liep mijn plan om de omgeving te gaan fotograveren ook een beetje in het water!

Dinsdag: dinsdag was DE dag hier. De zogenaamde Arrival-day. Dit hield in dat alle international students zich moesten melden en een welcome package kregen. Gelukkig was ik hier al week, waardoor ik niet met koffers hoefde te sjouwen in de stromende regen! Op de arrival day heb ik ook gelijk een ticket gekocht voor het grote welkomstfeest zaterdag en een ticket voor een Ostelontour. Dit is een omgeving in het zuidoosten van de provincie, schijnt erg mooi te zijn.

Woensdag: vandaag was er een information meeting en een general market. Hier kon je allerlei informatie krijgen over de nations (soort studentenverenigingen, welke het leven hier wat leuker en bovenal goedkoper maken) De information meeting was een beetje saai, maar wel nodig. We kregen zelfs informatie van een politieman! Deze presenatie was enorm grappig.(in de goede zin van het woord) Ik kan me niet herrinneren dat ik ooit zoveel heb gelachen bij een presentatie:)(hij vertelde ook over het drugsbeleid in Zweden, en natuurlijk moest hij daarbij vragen welke studenten er uit Nederland kwamen!)

En deze avond heb ik mijn aller eerste Zweedse les gehad. Deze les wordt vrijwel door alle internationale studenten gevolgd en is voor een week. Daarna kan je je inschrijven voor een vervolgcursus gedurende het hele semester. Zweeds lijkt eigenlijk best veel op Nederlands, maar het klinkt als Chinees. Maar wie weet, wanneer ik terugkom heb ik misschien wel een tweede taal erbij!

De rest van de komende tijd wordt erg druk met regeldingetjes, de introductieonderdelen en met afspreken met alle mensen die ik hier ondertussen al heb leren kennen...
Er zijn hier enorm veel Duitsers, Chinezen/Japanners en Amerikanen. Er is een groep die hier ook al een week was, met hen ga ik nu eigenlijk het meest om. Maar begin nu al iets meer mensen te leren kennen en ook in mijn studentenhuis zijn ze een beetje aan mij gewend! Plus bij de Zweedse les heb ik ook 2 Nederlanders ontmoet, heeeel erg fijn!

Nou dat waren mijn grote avonturen tot zover (in het kort, ik maak hier zoveel mee en heb zoveel nieuwe indrukken opgedaan dat het niet te beschrijven is in een beknopt verslag. Maar ik vond dit er nog aardig op lijken!)

Heeeel veel liefs,
Rachel

Hej dä! (=tot ziens voor goede bekende)

ps: Ze kennen hier ook drop, maar dan in de meest onmogelijke combinaties. Dropijs, chocola met dropvulling, zandkoekjes met drop... als je geintereseerd bent zal ik wat voor je meenemen wanneer ik terugkom, maar ik heb het nog niet aangedurfd het te kopen...;)

  • 19 Augustus 2010 - 07:28

    Sanne:

    Zuske!

    Hu mar du? Jag mar bra! (alleen dan met allemaal rare leestekens die mijn toetsenbord niet heeft)
    Wat goed om te horen dat het echte avontuur eindelijk een beetje is begonnen. Nu heb je tenminste nog wat aan je vrije dagen voor school begint! Ik hoop dat je studentenvereniging-pas snel ingaat, anders worden de stapavondjes wel heel duur!
    En van die drop, bizar heh?! Ik heb de dropijs geprobeerd, is best lekker hoor! Haha succes daarmee :)
    Zie trouwens ook dat ik niet de enige ben met het typgebrek thuis ;)

    Kusjezus

  • 20 Augustus 2010 - 17:54

    Jolein:

    Helloooooooo!

    Volgens mij ga je wel leuke vakken volgen allemaal. ;) En die Zweedse les, het lijkt me best lastig, Engels-Zweeds. Maar dat kan jij wel!

    Pfffffffft ik kan me niet voorstellen dat het bij jullie Ikea nóg drukker is dan hier in Nederland. Dat is onmogelijk! :P Zijn er wel leuke (andere) dingetjes te koop?

    Heb je nu al je vereniging gekozen, of dat nog niet? Je wist van tevoren wel wat je leuk vond (dacht ik) maar goed.. ik hoor het wel!

    Have fun! Denk maar aan mij die nu *9 dagen* lang last heeft van de Bossche Kermis.

    xx Jolein

    Ps. Neem voor mij maar een dropijsje mee als je terugkomt, haha!

  • 25 Augustus 2010 - 18:34

    Bibi:

    Hi Rachel,

    Wat leuk om al je belevenissen te lezen.
    Goed om te zien dat je het zo naar je zin hebt.
    Echt heel stoer van je dat je deze stap hebt gemaakt, ben stiekem wel een beetje jaloers haha.
    Geniet ervan en ik hou je site in de gaten!

    Liefs Bibi

  • 27 Augustus 2010 - 05:50

    Mo:

    Ik wil weer een nieuw verhaaaal!!! Kus

  • 28 Augustus 2010 - 19:51

    Katrien:

    Wat leuk om je belevenissen zo te volgen. Stoer hoor, wat je allemaal doet. Veel succes met al je plannen en geniet ervan.
    liefs van ons allemaal.

  • 29 Augustus 2010 - 14:45

    Mayan:

    Hey Rachel,
    Je kunt het geloven of niet maar die dropkoekjes zijn erg lekker, en Vincent moet minsten 1 keer per week een dropijsje als we in Zweden zijn.
    Wat heerlijk dat jullie best lekker weer hebben, want dat maakt het leven toch wel veel leuker, hier komt de regen al dagen met bakken uit de lucht.
    Liefs en tot de volgende keer, Mayan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2017

Tarantulas en Bolivia

29 Oktober 2017

Sweaty Carribean

04 Oktober 2017

Bogota, Medellin, Guatape, Jardin, Manizales

25 September 2017

Bienvenida en Colombia!

25 December 2010

Kerst, kerst en kerst
Rachel

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 18832

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: