Zweeds leven - Reisverslag uit Lund, Zweden van Rachel Huissteden - WaarBenJij.nu Zweeds leven - Reisverslag uit Lund, Zweden van Rachel Huissteden - WaarBenJij.nu

Zweeds leven

Door: rachelvanhuissteden

Blijf op de hoogte en volg Rachel

12 Augustus 2010 | Zweden, Lund

Ik weet het...mijn vorige reisverslag is nog niet zo heel lang geleden, maar verveel me nu gigantisch. Slap excuus, trouwens;)

De afgelopen dagen zijn heeel erg lang geweest. Er wordt bijna elke dag iets georganiseerd voor de international students, en is telkens de zelfde medewerker van het IO (International Office), Nina, die met ons meegaat. Helaas is de groep wel eits kleiner geworden.
Vandaag bijvoorbeeld waren we maar met 2 studenten en een vriendje van...en dan te denken hier 1/3 student is...
Nina vertelde dat de meeste exchange students pas op 17 augustus naar Lund komen en dat er dan wel een paar 100 meer international students zijn. Ik hoop het!

De afgelopen trek ik dus veel op met alleen maar Amerikanen. Matthew, een 42 jarige man (ja dat is het dubbele van mijn leeftijd:)) en Joanna en Aaron. Joanna doet een soort onderzoek hier buiten de universiteit om en moet daarom nu al veel werken. Dus overdag ben ik eigenlijk de hele tijd alleen met de twee andere Amerikanen.
Gister ben ik met hen op zoek geweest naar klerenhangers en een headset voor skype. We zijn naar het moderne winkelcntrum gelopen waar ze een mediamarkt hadden. Dit is 2 km heen en 2 km terug. Een tip als je ver gaat lopen; doe geen nieuwe schoenen aan!;)

Vandaag zou er een rondeleiding zijn in het historical museum of Lund. Daarvoor moest je je aanmelden en betalen. Daarvoor was ik dus te laat.
Gelukkig was ik gister toevallig in het International Office en kwamen we Nina tegen. Zij vertelde dat er te weinig aanmeldingen waren en dat het nu dus gratis zou zijn omdat het geld alleen maar voor de gids zou zijn.

Vandaag ben ik dus toch naar het museum geweest, waar we uiteindelijk wel een rondleiding hebben gehad van een slecht engels sprekende gids, gratis, omdat hij het zonde vond als we dat zouden missen! Daarna ben ik met Aaron en Matthew nog naar dé cathedral van Lund geweest. (Mam, als je hierheen komt is dit een must-see voor jou:))


Tenslotte ben ik nog met Matthew op zoek geweest naar nieuwe schoenen en hebben we wat door de stad gelopen.


Morgen is er een tour in het museum of sketches, wat heel mooi schijnt te zijn. Daarna heb ik afgesproken met Matthew en Aaron&Joanna om bij Joanna thuis Amerikaans te gaan eten. En zaterdag ga ik zelfs een tripje naar de IKEA wagen.

Liefs, Rachel

ps: ik zal binnenkort foto's plaatsen van mn kamer en de omgeving hier!

  • 12 Augustus 2010 - 16:25

    Sanne:

    Tja meis,
    Tis denk ik dan toch even afwachten tot het leuker wordt! Maar hoe zit het met je huisgenoten dan? Oh en trouwens, je moet echt naar een Indiska shop!!! Ik wil er echt zo een in Nederland, hebben ze zulke leuke spullen! Weet zeker dat jij daar ook wel je hart kan ophalen :)

    Liefs

  • 12 Augustus 2010 - 20:35

    Jolein:

    Lekker slim van mij! Ik had beter eerst kunne lezen wat je hier had geschreven. Dan had ik geweten dat je al foto's ging plaatsen, en dat je zaterdag een tripje naar Ikea ging wagen. :P

    Lees van je zus trouwens over een Indiska shop? Ik denk dat ik jaloers op je ben! ;)

  • 13 Augustus 2010 - 17:16

    Oma. :

    dag Rachel ,
    ja ik had ook jouw s.m.s. , nou als ik zo je verslagje lees doe je toch al wel leuke dingen , en ja , niet iedereen is al in Lund door alle vacanties , maar geniet nog maar even van je vrijheid want straks heb je misschien nergens tijd meer voor , hier is alles goed , liefs en gedag , oma en opa .

  • 14 Augustus 2010 - 08:27

    Mo:

    aah nog maar een paar dagen en dan stromen alle andere studenten binnen! Hoe is het daar? Ik ga proberen vandaag een microfoon te fiksen! Dan kunnen we skypeennnn!! :D

    Kus!

  • 15 Augustus 2010 - 08:45

    Jolein:

    Ik vind het tijd voor een nieuw verhaaltje! :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2017

Tarantulas en Bolivia

29 Oktober 2017

Sweaty Carribean

04 Oktober 2017

Bogota, Medellin, Guatape, Jardin, Manizales

25 September 2017

Bienvenida en Colombia!

25 December 2010

Kerst, kerst en kerst
Rachel

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 18830

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: