Eindelijk... Lund! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Rachel Huissteden - WaarBenJij.nu Eindelijk... Lund! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Rachel Huissteden - WaarBenJij.nu

Eindelijk... Lund!

Door: rachelvanhuissteden

Blijf op de hoogte en volg Rachel

09 Augustus 2010 | Zweden, Lund

Heee allemaal in Nederland!

Zaterdag zijn papa, ik en Marijn om 7 uur 's ochtends vertrokken naar Zweden. In Duitsland waren erg veel files, vooral romdom Hamburg en richting de Deense grens. Hierdoor hebben we wel wat vertraging opgelopen, maar de reis is verder goed gegaan.
Rond half 6 kwamen we aan in een zonnig Malmö. Net over de Zweedse grens.
We besloten om hier een camping te zoeken voor 2 nachten en daarna door te gaan naar Lund.We kwamen terrecht op een huge camping vlka aan het water. Klinkt natuurlijk ideaal als het warm weer is, maar dat betekent ook dat er enorm veel mugjes zijn!
Maar goed neit teveel klagen, er was tenminste zon. En dat terwijl het in Nederland regende...

De tweede dag, zondag in Malmö, was er alleen maar regen, regen en nog eens regen. Het heeft bij elkaar wel 23 uur geregend.
We zijn toen maar naar Lund gereden om alvast te kijken waar mijn kamer was en waar ik de sleutel op moest halen. Verder hebben we even rondgekeken in Lund. Daarna zijn we ook nog in het grote winkelcentrum van Lund geweest. Daarna zijn we weer teruggegaan naar Malmö en hebben we daar een beetje rondgekeken. We hebben gegeten in de Pizzahut, wat daar een gewoon restuarant lijkt te zijn:) Daarna weer terug naar de camping, nog steeds in de regen.
En omdat we alleen maar twee tentjes meehadden, hebben we de avond doorgebracht in de tv-kamer van de camping.

Maandagochtend begon ook erg nat, maar rond een uur of tien klaarde het al helemaal op:) Gelukkig maar.
In het begin van nd emiddag zijn we naar het International Office van de universiteit gereden om daar mijn sleutels op te halen. Alles, maar dan ook alles is goed geregeld hier!

Mijn kamer; 18,7 m2. Eigen wc en douche. Twee enorme kledingkasten, bureau, bed, bank en boekenplanken. En toch nog genoeg leefruimte! Er is een gezamelijke keuken in Ikea-stijl. Met een klein kookeilandje in het midden, een telivisie en een tafel met stoelen! Voor zover ik weet zitten er hier 10 andere studenten. Ik heb er daarvan eentje ontmoet, Magnus, een zweed.
De kamer is een groot gebouw waar, volgens mij, alleen maar studenten wonen, verdeeld over 6 blokken. Het is boven een soort conferentiecentrumachtig iets. Met verschillende ingangen
De kamer is redelijk netjes, er zitten wat vegen op de muur maar daar kunnen we vast wel een mooie poster voor vinden. Er is een supermarkt letterlijk voor de deur!

Na alles naar boven gesjouwd te hebben zijn we met z'n drieen nog een kopje koffie gaan doen. Daarna was het echt tijd voor afscheid en was ik ineens echt helemaal alleen.


Terwijl ik op mijn beurt stond te wachten in het International Office werd ik aangesproken door Nina, een medewerker van het IO. Zij vertelde mij dat er die middag een city tour met picknick was voor international students. Ik ben daar heengegaan en we hebben ruim een uur door de stad gelopen. Ik weet nu precies wat waar is en waar de goedkope supermarkten zijn. Er waren een boel studenten bij die voor 2 jaar hier blijven. De meeste studeren iets economisch, dus ik kom hen niet zo snel meer tegen.
Toch was het heel erg gezellig. ik heb eerst een tijdje met een Iranees meisje staan praten. Later ook nog met duitsers en Amerikanen. Amerikanen zijn hier trouwens erg veel onder de exchange students. We zijn uiteindelijk met zijn allen naar de supermakt gegaan en hebben daar lekkere dingen gekocht voor de picknick. Dit hebben we gedaan in een heel mooi park net buiten de stad. Er waren enorm veel mensen die jeu-de-boule aan het spelen waren of aan het hardlopen. We hebben ook nog ene potje vikkingen gedaan (voor degene die het niet kennen; dat is een typisch scandinavisch spel wat je buiten doet)Alleen met iets andere regels. Daar waren nog een aantal Amerikaanse studenten die meedenen. Het heeft erg lang geduurd, maar uiteindelijk hebben wij gewonnen:)

Iedereen ging daarna richting huis. Allen ik, een Australisch meisje en een Amerikaans meisje en haar vriend besloten om nog een biertje te gaan drinken in hét studentencafé van Lund! Erg gezellig en ben gelijk heel wat info rijker geworden. Zo kan ik bijvoorbeeld gratis lid worden van de bieb, waar ze zelfs Nederlandse boeken hebben!!!

Morgen is er een rondleiding door de botanische tuinen, vlakbij miijn studentenhuis. Ik ga hier samen met het Australische meisje heen die in een ander blok van het gebouw woont.

Er is nog wel veel meer te vertellen, maar dan wordt het wel heeeeel erg lang! bovendien moet mijn spullen nog uitpakken enmijn bed opmaken!

Ik zal binnenkort verlsga doen van mijn eerste volledige dagen alleen hier!

Liefs, Rachelk

  • 09 Augustus 2010 - 20:04

    Janneke Van Der Meer:

    Ha Rachel,
    Wat ontzettend leuk te lezen hoe het je vergaat. Je schrijft zoveel, dat het net is alsof ik er zelf ben...
    Heel veel succes met je leven in het mooie Zweden! Ik kom binnenkort weer terug op jouw site, zodat ik een beetje bij blijf.
    Groetjes, nu uit Noorwegen, van Janneke

  • 09 Augustus 2010 - 20:11

    Rachel Van Huissteden:

    Oh jah trouwens voor degen die het willen weten: mijn adres is:
    Rachel van Huisstede
    Tunavägen 39 E kamernummer 523
    223 63 Lund, Zweden.

    Wil je langs komen? kom gerust er is genoeg ruimte voor drie extra slapers!

  • 09 Augustus 2010 - 20:12

    Soof:

    Raagie!
    Je klinkt lekker enthousiast en ik vind het echt heel erg stoer dat je dit durft en zo doet!

    Heel veel plezier daar! :D

    Dikke kus!

    En ps; stuur mij maar zo'n knappe zweedse schone met wat knäckebrod ;)

  • 09 Augustus 2010 - 20:17

    Anneke Abma:

    Klinkt goed Rachel, stoer hoor en fijn dat je meteen "vrienden" hebt!
    Het gaat het helemaal worden jouw Ikea avontuur! Groetjes!!

  • 09 Augustus 2010 - 20:23

    Lianne:

    Raag! Dat klinkt super! Gelijk mensen ontmoet en de stad leren kennen, dat klinkt als een goed begin! Have fun, Xxx

  • 09 Augustus 2010 - 21:16

    Ma3:

    Rachel, nu kan ik met recht zeggen dat ik trots op je ben, een pluim zo'n eerste dag al zoveel aktie,

    Meis het ga je goed.

  • 10 Augustus 2010 - 06:43

    Mo:

    Aah raag zie je nou!
    Je bent helemaal niet 2 weken helemaal alleen! Je hebt nu al allemaal mensen om je heen!!
    Klinkt allemaal wel echt super daar!!

    Kus!

  • 10 Augustus 2010 - 17:19

    Francine:

    Dit klinkt allemaal echt heel leuk.
    en volgens mij ga je nog veel meer leuke dingen doen!

    xx

  • 11 Augustus 2010 - 09:12

    Jolein:

    Oeeeeeeeeeh wat klinkt het goed allemaal! :D Nu al zo'n goed begin, dat moet dan wel een hele mooie tijd voor jou worden daar.

    Have fun!!

    xx Jolein

  • 11 Augustus 2010 - 09:13

    Jolein:

    Ps. Wat is 'Kamernummer' op z'n Zweeds? Of begrijpen ze ook Nederlands als ze mijn post bij jou moeten bezorgen? ;)

  • 11 Augustus 2010 - 10:02

    Rachel Van Huissteden:

    Hmmm kamernummer in het Zweeds? no idea! je kan ook gewoon 'room' doen, of alleen maar '#' ze zijn hier heeel slim dus dat snappen ze wel:)

  • 12 Augustus 2010 - 09:04

    Jolein:

    :P Dat snapte ik wel, hihi! Maar helemaal goed hoor!

  • 12 Augustus 2010 - 09:14

    Sanne:

    Dag meiske!

    Jeeej!! Wat leuk om te horen dat er al gelijk wat georganiseerd was! Dat is volgens mij een veel beter begin dan als je de eerste dagen het in je eentje had moeten uitzoeken.
    Leuk dat jij het Vikkingen spel ook gelijk ben tegen gekomen. Op Gotland waar ik was was het WK 'Kub' zoals ze het hier noemen geloof ik. Ik heb er dan wle niks van gezien maarja. En wat zijn de prijzen van de biertjes bij jou? Want wij vonden ze belachelijk duur! Of heb je je studentenvereniging-pas al (daar kon je toch goedkoop mee drinken ofzo?) Nou ben heel benieuwd hoe het je verder zal gaan, geniet er iig van want het is om voordat je het weet!

    Heel veel liefs,
    Kusjezus

    PS. Heb je mijn kaartje al gekregen? Anders moet je toch echt even bij de receptie ofzo van je gebouw kijken, je zou m nu al moeten hebben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 November 2017

Tarantulas en Bolivia

29 Oktober 2017

Sweaty Carribean

04 Oktober 2017

Bogota, Medellin, Guatape, Jardin, Manizales

25 September 2017

Bienvenida en Colombia!

25 December 2010

Kerst, kerst en kerst
Rachel

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 18829

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2010 - 31 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: